lördag 17 maj 2008

"....och regnet det bara öste ner...."

Hela familjen somnade ganska sent i går kväll, trots att vi var sjukt trötta hela bunten. Kan det berott på att vi var övertrötta och därför lagt i reservväxeln? I vilket fall som helst så tog vi sovmorgon i morse och klev inte upp förän runt 9-snåret.

Skulle träffa Katri och Wilma på stan, men hade inte riktigt bestämt någon tid. Såg när jag vaknade att jag hade fått ett sms av henne: "Vi ska gå i barnparaden i morgon". Hade fått det strax före 24 och det var alltså då de kommit på att de skulle vara med. Paraden började klockan 10, så jag och William hann inte dit tills dess, men på väg in mot stan får jag ytterligare ett sms: "Wilma är bäst utklädd!"
Japp, "kiddy" hade fått pris eftersom de ansåg att hon var bäst utklädd av de som var med i paraden. Hon var utklädd till ett litet troll, så söt, så söt!

Tog med mig gänget och gick mot Telia butiken för att se om jag kunde få lämna in min telefon som gått sönder, men se det fick jag inte. Jag får helt enkelt skylla mig själv att den gått sönder och glatt använda min gamla telefon tills bindningstiden har gått ut på den jag nyss köpt. Om ett år kan jag alltså köpa en ny telefon!! Känns ganska surt... Telia har tydligen tagit bort försäkringen på sina telefoner. Hon menade på att den (försäkringen) var så dyr i förhållande till hur billiga mobilerna har blivit. Men då kan ju jag tycka att det borde vara upp till kunden om man vill försäkra telefonen, eller inte.

Jaja...

Tog oss i alla fall ner till vasaparken sen för att titta när Williams dagiskompisar skulle uppträda. Hann med att titta lite snabbt på polis- och brandbilen också. William var inte så intresserad av det som jag trott utan frågade i stället mer efter en av fröknarna på dagis som han visste skulle vara i parken.
Mormor och Johnnie kom också och sa hej, innan de skulle i väg på kalas.

Så där stod vi sen.. I regnet... Blöta om både kläder och skor, men vad gör man inte för barnen? ;-)

William "planterade" sin blomma som han gjort på dagis och fick ett par påsar med minimorötter. Sen gav vi upp och gick och åt mat i stället!

Och regnet... Ja, det fortsatte att ösa ner....

1 kommentar:

  1. mmm..ja inte va de kul i regnet i allafall.Moa va iväg vill tivolit.kom hem dygsur, men med en massa priser i varje fall=)
    ha de gött så ses vi på kontoret..pussen

    SvaraRadera