torsdag 8 maj 2008

Bä, bä vita lamm...

Vi hann aldrig gå till fåren i tisdags, så vi gjorde det i går i stället. Jag gick och William cyklade. Tog lite bilder som jag tänkte att jag skulle lägga ut, men jag har inte hunnit föra över dem till datorn än, så det får bli en annan dag.
Som väntat så tröttnade William på att cykla ungefär halvvägs hem och jag fick släpa på cykeln en bra bit innan jag fick honom att hoppa upp igen. Ett par meter efter att han börjat cykla så gör han som så ofta; tittar på allt annat utom vägen han cyklar på och det resulterade i att han hamnade i diket med näsan före.
Nu fick jag plötsligt släpa på både cykel och ledsen lillkille, tur att vi inte var så långt hemmifrån då!

Hem och fixa lite mat till grabbarna innan jag begav mig i väg på föräldramöte på dagis. Själv fick jag vänta tills jag kom hem med att äta.

Hade tänkt att jag skulle lägga mig tidigt i går kväll, men så fick jag ett så trevligt samtal av min kusin. Så vi pratade om allt mellan himmel och jord i närmare 1 ½ timme.
Vi var båda rätt så överrens om att det är på tiden att vi träffas och umgås lite, för nu var det alldeles för länge sedan. Och så långt är det ju inte mellan Geddeholm och Surahammar!

"Det är inte arbetet, som tar död på en man, utan bekymren."
England ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar