måndag 12 maj 2008

Äntligen sol!

Vilken underbar helg det har varit! Konfirmation i lördags, var ute hela dagen, om man bortser från timmen vi spenderade i kyrkan.
Så himla fint väder, lovely! Fick jättegod Italiensk buffé med massor av gottigheter
och jag åt och åt så jag trodde magen skulle spricka. :-)
Synd att inte pappan i huset kunde följa med bara. Han har haft ont i halsen och känt sig krasslig hela helgen, så det var lika bra att han fick vara hemma och vila upp sig.

I går var det kalas för hela slanten. Lillebror har ju fyllt 22 så det firades i går. Mycket gott hade det bullats upp med även där. När det var dags att åka hemåt så tog vi med oss Magnus och Linda som hade planer på att åka ut och fiska.
Så det gjorde vi!
Vi gick ner till bryggan bakom Herrgården. Sist jag var där (förra sommaren) så nappade det av bara den.. Men i går gick det mer trögt..
Maria som också var med fick en baddare på kroken som slet av hela linan och sedan simmade runt i viken en stund med flötet hängade efter. Tillslut kom den loss och vi kunde få in reven.
William undrade hela tiden när vi skulle få fisk.. För det nappade väldigt dåligt. När Maria tillslut fick upp en fisk så säger William: "Nu kan vi gå hem". Så han följde med Maria hem till oss.
Jag gav mig inte... Om jag väl tar mig ut och fiskar så tänker jag inte gå hem förän jag fått fisk!!
Så vi kämpade på ett tag till och efter många om och men så fick jag en liten, liten stackare... Men ändå. :-)

Sen var det bara hem och göra kväller och lägga sig i hyffsat skaplig tid. Klockan ringde nämligen tidigt i morse. Lite för tidigt enligt mig, men det är ju bara i dag så det får väl gå bra! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar