torsdag 22 maj 2008

En dag på bondgården.

I dag har alla Williams dagiskompisar varit på besök på gården. De kom strax före 10 och fick börja med att ta på sig tossor, ni vet såna där blåa som man annars som förälder får ta på sig på dagis. Sedan bar det av in i lagårn' för att titta på mjölkmaskinen, mjölktanken och alla småkalvar som är allt från ett par dagar till ett par veckor. När de kikat färdigt inne fick de gå ut och titta på korna som "bor" i ligghallen och titta på vad de äter och hur mycket de äter varje dag.
Besöket avslutades med att alla barn fick åka i hökärran och kika runt lite. Det var mycket uppskattat, speciellt när det gick lite fortare :-)
När de var klara så blev de avsläppta vid huset vi fått låna, dagen till ära, för att leka och grilla korv och äta glass i solskenet. Verkligen tur med vädret! Strålande sol och lagom varmt.

Vid 12-snåret var jag tvungen att tacka för mig och lämna I och dagisfröknarna med alla barnen för att åka och duscha av mig lite snabbt innan jag åkte till jobbet. Och här är jag nu.

Jag slutar klockan 19 i dag också, eftersom att Carro var så snäll och gav mig ledigt så att jag kunde vara hemma med alla barnen en stund.

Pratade med I för ett tag sedan och han sa att alla hade uppskattat utflykten och att de var mer än nöjda med dagen.
Barnen hade visst varit ganska trötta när de kom tillbaka till förskolan. :-)

Jag tog en massa bilder, men de har jag inte hunnit föra över till datorn än. Får se om jag orkar göra det i kväll, annars kommer de en annan dag!

1 kommentar:

  1. Hej gumman!
    Jag får la höra av mig i början på nästa vecka ang partyt... Är det med eller utan barn? KUL är det iaf att följa dig på bloggen! LOVE puss hej,www.kanikbo.cybersite.se

    SvaraRadera