tisdag 20 maj 2008

Äntligen är det tisdag igen!

Hurra, äntligen är det tisdag igen och det betyder ju att det är min "Desperate housewives-kväll"! :-) Jag missade det förra veckan eftersom vi var hos Anita då. Men i kväll ska jag bannemej sitta under filten och mysa klockan 21.00.

Tänkte att jag skulle hinna med att träna en sväng efter jobbet. Jag slutar 19.00 i dag, så det är pappas tur att hämta på dagis i dag och då kan jag ju passa på att svänga förbi Friskis på vägen hem..

Var riktigt duktig i går, om jag får säga det själv. Haha.

Klippte gräsmattan och började kratta ut lite jord, där det så småningom ska bli gräsmatta. Men om det hinner bli något gräs den här sommaren, det är jag tveksam till.

Regnet hängde i luften så efter en stund gick vi in och lagade middag i stället. Det var tänkt att vi skulle ha haft Sofia hemma medan hennes brorsa Marcus skulle på fotbollsträning, men hon han inte mer än ta av sig stövlarna innan hon ågrade sig och ville följa med på träningen i stället! :-)

Åt lite mat och slängde mig sen i soffan en stund. Satt och funderade på om jag skulle ta mig ut på en promenad eller inte... Var inte ett dugg sugen egentligen, men tillslut bestämde jag mig för att gå ut i alla fall.
Tog "svängen" runt Limsta på 1 ½ timme. Det var så skönt att komma ut och röra på sig, så jag ångrar mig inte en sekund att jag tog mig ut.
Fast hela vägen gick jag och tänkte på de två grävlingarna jag såg i lördags, och hur de skulle komma uthoppande från skogen och bita mig i benet. Men som tur var så klarade jag mig helskinnad hem!

Avslutar dagens inlägg med att gratulera mig själv på namnsdagen! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar