torsdag 21 augusti 2008

Fästing äckel

I dag ska jag och William åka hem till min kusin och hennes barn i Surahammar. Pratade med henne i telefon i över 1 ½ timme i går. Det var verkligen länge sedan vi träffades nu, så det ska bli kul.

Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Hon frågade om jag inte ville ha deras kattunge som de har kvar, men det vill jag inte. Jag fattar inte att alla människor försöker pracka på mig en massa katter!??!? :-)

Sa att jag tyckte att det faktiskt var ganska skönt att Evert bor hemma hos Magnus och Linda nu. Visst saknar jag honom, ibland. Men jag saknar definitivt inte att behöva dammsuga 1000 ggr om dagen, eller springa och leta efter fästingar i hela huset och på katten. Fästingar är det värsta jag vet.


Hoppade in i duschen innan jag skulle gå och lägga mig och tur var väl det, för vad sitter på min arm, om inte TVÅ FÄSTINGAR!!!!!!
Jag dog nästan. Den enda gången jag haft fästingar på mig tidigare (som jag vet om) var efter bilolyckan och då var jag ju ändå så pass groggy att jag inte brydde mig.
Nu ropade jag på Igge, fast jag hade kunnat ta bort dem själv. Stack ut armen ur duschen och sa, okej nästan skrek: ta bort den!!
Han hann bara gå ut ur badrummet så var det dags igen, för då hittade jag den andra.
Usch!
Nu ska jag försöka få tag i någon frisör som har en ledig tid för att klippa min lilla trollunge nu på förmiddagen innan vi åker i väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar