söndag 3 augusti 2008

Country House har loppis på gården!

I går när jag kom hem från jobbet så möttes jag av två sovande killar. William låg på sin säng och Igge i soffan. Så jag passade på att ta en promenad när regnet gjorde uppehåll. Tog med mig mobilen och min tanke som hoppades att det inte skulle börja åska och blixtra när jag var ute i skogen alldeles själv.

Jag hann lite drygt halvvägs hem när det började droppa massor av vatten från träden, tänkte att det är väl inte så konstigt, för det finns ju trots allt en hel del träd här som det kan droppa om. Vred huvudet lite åt höger och tittade ut mot åkern.. Det var inte träden som droppade... Regnet fullkomligt öste ner!!
Så när jag kom hem igen så var jag genomdränkt av vatten, från topp till tå. Det finns inget värre än blöta byxor som klibbar sig fast på benen!
Bytte om och gjorde i ordning lite mat innan jag väckte grabbarna ur deras skönhetssömn.

När William badade så passade jag på att måla nyckelskåpet. Vilken skillnad det blev! Jag har tagit före och efter bilder på det jag målat, tänkte lägga ut dem här när jag är klar. Hittade Williams en köksstol i källaren också. Den har stått ute en hel sommar och är inte så fin längre. Men efter några penseldrag med vit färg, så ska det nog gå att få ordning på den också!

I dag har Coutry House (www.countryhouse.nu) loppis på deras gård. Den pågår mellan 11 och 16 och när slutar jag i dag då? Jo, just det: 16! Så typiskt. Jaja, jag får åka dit någon dag i veckan och handla lite fina saker. Jag har ju faktiskt ett presentkort att göra av med!

2 kommentarer:

  1. De va riktigt trist att du inte kom med. Precis när vi åkte hem så skulle dom ta ut mer saker. Va så kul, när man betalade så sa Adam: Jo...med en 10:a då? blir de bra.

    Haha..Riktigt skön stil=)

    SvaraRadera