lördag 30 augusti 2008

Det händer alla någon gång...


Ibland kan man ringa fel... Och ibland kan man ringa väldigt fel...

Som nyss till exempel. Jag jobbar på samtrafik i dag och svarade på ett samtal, som jag trodde var en sjukresa.

En man från Stockholm talar om vart han bor och fortsätter sedan med att informera mig om att han har stopp i toaletten, det går inte att spola och det läcker vatten på golvet.

-"Jaha", svarade jag. "Det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med..."
Mannen i andra änden lät lite fundersam.
-"...eftersom att du har ringt till sjukresor i Västmanland".
-"Men fortsätter mannen i andra änden, jag har ju ringt 020-2121......." En kort sekunds tystnad i andra änden.. "Ahaaaa, det skulle vara ** på slutet!"

Han ber om ursäkt för att han ringt fel och lägger snabbt på luren sen.

Där ser man, hur mycket folk egentligen lyssnar på vad man säger. För hade han lyssnat när jag svarade så hade han hört att jag sa SamTRAFIK och borde ha förstått redan då att han nog kommit lite galet.

Jaja, hur som helst så hoppas jag att han fick tag på dem han var ute efter från början, för hur det än är, så kan det ju inte vara kul att ha en toalett med stopp i och som det dessutom läcker ur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar