tisdag 6 januari 2009

Just another monday, eller?


Jag trodde i alla fall att det var det när jag klev upp i går, gjorde mig i ordning och åkte i väg till jobbet..

..Och det var som vanligt... Fram till lunch ungefär. Står ute i restaurangen och hör hur det "fräser" från köket. Hann fundera både en och två gånger vad det kunde vara som lät. Vi hade väl inget som stod på spisen och kokade över?
...Och nej, det hade vi inte. Vad vi däremot hade, det var en ordentlig fontän i rummet som ligger före vårat soprum.
Jag försökte stänga av kranen som vattnet kom ifrån, men det gick ju inte eftersom att den redan var avstängd.

Så det enda jag hade för det, det var att jag blev genomsur... Tog telefonen och ringde till de som är ansvariga för lokalerna vi hyr och de undrade hur pass allvarligt det var och så vidare.. Jag ställde mig i dörren och sa: "Du kanske hör själv hur det låter?!?" Då blev det annat ljud i skällan och de skickade ut rörmokaren på mindre än två röda.

De stängde av vattnet och konstaterade att det var röret som släppt från själva kranen. Nu är den ordentligt plombad, så i framtiden hoppas jag att vi slipper fler läckor. I alla fall från den kranen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar