tisdag 13 januari 2009

Den här gången handlar det om ilska.

I lördags när jag åkte hem från jobbet så stannade jag på vägen för att köpa med mig Mc'Donalds hem till familjen som inte hade ätit någon lunch.
Såg att de har ElMaco kampanj och bestämde mig för att köpa en chicken ElMaco till mig själv också.
Så jag åkte fram till luckan och beställde det jag skulle, åkte vidare till nästa lucka och betalade. När jag kom till den 3:e luckan där jag skulle hämta min mat tittade jag till på kvittot jag fått och såg att jag betalat för en ElMaco Grande. Påtalade det för tjejen i luckan, att det var helt fel, för jag skulle ha med kyckling och inte med kött. Hon talade om för köket att det blivit fel i beställningen och bad mig parkera eftersom att det skulle dröja ett par minuter. Och så är det ju oftast om man beställer kyckling och vill ha fräscha burgare. Så jag väntade ca 15 minuter innan jag fick min mat och kunde åka hemåt.. Till en hungrig väntande familj. Plockar upp maten ur påsen och öppnar kartongen till min hamburgare.... Som inte alls är en kycklingburgare, utan en "vanlig". Jag blev så arg..... Jag hade sagt till TVÅ gånger vad det var jag ville ha, fick dessutom parkera och vänta i 15 minuter, vänta på en hamburgare jag i slutändan i alla fall inte kunde äta. Igge tyckte att jag överreagerade och kunde äta upp den ändå (det finns nog inget jag tycker är så äckligt som qp kötten på McD, så det var uteslutet för mig...) och William tyckte att jag kunde väl bara peta bort det som jag inte tyckte om (undrar om han hört det ett par gånger för mycket?? *ler*) .

Istället ringde jag till restaurangen jag handlat på (jag brukar inte göra det, men nu fick jag nog...) för att tala om att jag inte var helt nöjd över situationen. Telefonen låg i vardagsrummet och när jag reser på mig för att gå dit, så ser jag att William tittar på Igge och när jag precis gått förbi så hör jag att han säger:
"Pappa, ska mamma ringa och tala om att hon är förbannad nu?" ;-)

Killen jag pratade med var jättetrevlig och jag förklarade vad som hänt för honom. Han tyckte att det var bra att jag ringde och sa; "För oss som är ansvariga så är det jättebra om du ringer varje gång det blir fel, annars vet ju inte vi om det."

...Är det okej om man ber om ett eget 020-nummer då? För det är tamefan alltid något som är fel när jag handlar där...

3 kommentarer:

  1. Hahah..ja de skulle behövas gratisnr. Men men- vad förväntas av mc donalds personal..hahaaha

    SvaraRadera
  2. Fy fan va äckligt!!! :( Jag känner igen det dära. att det ofta blir fel när man beställer där. jag som är vegetarian brukar beställa hamburgare utan kött! haha det där lät ju kul! nej det är inte mycket mat för dom pengarna men ibland vill man bara ha nåt snabbt, deras veggiburgare smakar fjärt ;) men iallafall. jag vet inte HUR många gånger jag har fått en vanlig ostburgare med KÖTT på. !!!! jag menar va fan. tur att jag aldrig har tagit en tugga utan att ha kollat!!! för hade jag tagit en tugga hade jag nog dött!!! jag tycker ju att kött är äckligt! o har ju valt att inte äta det. huuh!! har väl klagat sisådär 1000 gånger på nåt år bara :( rätt ska vara rätt helt klart!!! bläh! för mcdonalds. jag gillar MAX bättre ^^

    SvaraRadera
  3. Haha! Du fick mig att skratta, din TOK!
    Love you MMMmmmmmmmpuss

    SvaraRadera