torsdag 22 januari 2009

Hat-trick!

Det här blogginlägget tog lite längre tid än vad jag hade räknat med... Laddade nämligen upp bilderna och gick ner i källaren för att hämta något ur frysen att laga till lunch. Jag hann bara ner för trappan så ser jag att HELA källargolvet är täckt av vatten!!! Och ja... Det är jag som har orsakat det (lika bra att skriva det, för annars får jag väl gliringar här hemifrån om att jag försöker mörka det *ler*).

I går innan jag åkte till stan fyllde jag nämligen på spolarvätska i bilen och tyckte att jag var fiffig som tog vattnet ur slangen i källaren. Tydligen har kranen inte varit stängd ordentligt, utan smårunnit hela natten och naturligtvis var det ju stopp i brunnen som finns precis under... Resultatet av det hela: Vatten i (nästan) hela källaren. Men nu är det borttaget och vi har ställt in fläktar som går för fullt för att torka upp det sista. Ingen fara på taket alltså! :-)

...Men nu var det ju inte det jag hade tänkt skriva om i det här inlägget...

...Utan att vi varit på lasarettet i dag igen, 3:e dagen i rad. Är det inte det man kallar för hat-trick? Tre gånger i följd?

Den här gången var det dock ett bokat besök. Ett besök som bokades för länge sen och jag tyckte att det var en evighet att vänta på just den 22 januari 2009. Men tiden gick fort och i dag var det dags....

...Dags för att ta en första titt på vår 4:e familjemedlem som ligger i min mage och gror! Fick med oss 4 fina bilder hem, men jag delar bara med mig av 2!





Den 28 juni blev det beräknat att det efterlängtade syskonet kan tänkas vilja komma ut till oss!

7 kommentarer:

  1. Grattis!!! Åh vad roligt. Två sommarbebisar i år :)

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Äntligen kan jag säga det så alla hör, GRATTIS!!!!

    Å kram på er!!!

    SvaraRadera
  3. Hihi ja jag säger som cissi!! äntligen kan jag säga nåt om det här GRAAATTIIIIIIIIS!!! kram kram :D Vet du förresten att min kusin carro (min mammas brors dotter) ska få en knodd hon med. :D hon är i 5.e månaden redan. (tror jag) spännande!! två kusiner som ska ploppa ut en varsin bäbis inom en rätt snar framtid :D kram kram

    SvaraRadera
  4. Grattis igen! Va kul att få se det lilla grynet!

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååh!! Vill oxå ha... Va spännande! Kan vi inte ta o ses snart skulle va så himla trevligt! Miss U!
    Men hur är det med Igge då? Fått nå bra svar från läkarna?
    Sköt om Dig o den "lille" eller kanske "lilla"...Nja...50 spänn på att jag såg "nått" som kanske kunde luta mer åt att det är en kille...Anyway Love U Honey! MMMMmmmmpuss

    SvaraRadera