fredag 17 oktober 2008

Trevlig helg!


Äntligen fredag och äntligen helg! Visserligen så jobbar jag hela helgen, men jag slipper i alla fall stressa upp och i väg med en trött fyraåring. Nu har jag bara mig själv att få upp ur sängen och det ska väl gå bra, hoppas jag.


Om ca 1 timme bär det i väg till dagis. I går var jag ledig från jobbet och William fick vara hemma han med. Vi gjorde faktiskt inte speciellt mycket. Byggde lite lego, pärlade pärlplattor, tittade på pippi och bara var.

Vi hade ingen lust att gå ut i regnet, så vi höll oss inne hela dagen, om man bortser från när vi åkte i väg och handlade på Hälla.

Och vet ni vad som hände mig där.......? (Om det finns en Gud så vill han mig inte särskillt väl, för ALLTID händer det mig något. Är det inte gubbar som skriker på mig så är det något annat..)

Jag parkerade bilen på min lilla ruta, som man brukar göra. Sedan så gick jag och William och hämtade en vagn, för det brukar man ju också göra när man ska handla.
Vänder mig om och.....
TAADAAA!

Ser hur en "kärring" kört på min bil!! Eller kört på och kört på, hon har repat den, rätt duktig också. Ja, inte så att det blev ett stort märke, men det är ändå så pass att vi måste lacka om det om vi inte vill att bilen ska rosta. Vet inte vilken gång i ordningen det är som "gröna faran" får en omgång med lack på sig.

I alla fall, under den tiden det tar för mig att gå tillbaka till bilen så hade hon hoppat ur bilen och gått fram och gnuggat på min bil för att se om det blev något märke och var precis på väg tillbaka till sin bil när jag kom fram..

"Jaha.... Ehh..... Är det din bil..?"

Så jag vet inte om hon hade tänkt sticka om inte jag varit där, eller om hon möjligtvis var på väg för att hämta papper i bilen för att skriva en liten lapp till mig....

Fick i alla fall hennnes telefonnummer, samt att jag skrev upp hennes reg.nr.

Hm.. Jag säger då det, alltid, ALLTID händer det MIG något..
I kväll har vi myskväll hemma med varma mackor, IDOL och grönsaker med dipp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar