tisdag 21 oktober 2008

Kanske finns det en Gud som vill mig väl i alla fall!


För en liten stund sedan var jag i väg till Skiljebogallerian för att handla lite små saker som jag behöver. Tänkte att jag kunde passa på när jag hade lunch, eftersom att jag jobbar till 19.00 i kväll och då kommer jag förmodligen att vara så trött att jag bara vill åka hem och vänta på att Desperate Houseviwes börjar.


I alla fall. Klev innanför dörrarna på gallerian och hörde att det var ett himla "hallå" där inne. Svenska kyrkan hade uppträdanden och hela gallerian var fullsmockad av folk. Gick in på ICA och handlade det jag skulle och när jag går ut så hoppar två "svenska kyrkan tanter" på mig med varsinn korg och frågar om jag vill ha ett lypsyl, eller kanske en penna?

Jag log inombords..

Till saken hör att precis innan jag gick från jobbet, så tappade jag mitt lypsyl i buskarna och ondgjorde mig lite över det, men tänkte att det är väl inte värre än att jag får köpa ett nytt.

Men nu är jag alltså ägare till ett lypsyl med texten:
"Svenska kyrkan - på allas läppar".

Så kanske... Kanske (även om jag fortfarande är skeptisk) finns det en Gud... Och kanske... Kanske, så vill han mig väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar