lördag 11 oktober 2008

Meningsutbyte vid bensinpumpen.

Innan jag hämtade William på dagis i går så stannade jag för att tanka. Det var så tomt i tanken att det nästan var på håret att jag kom till macken..
I alla fall, tänkte att det var lika bra att tanka fullt, eftersom att det kommer att bli en del bilåkande i helgen och dessutom är det så himla tråkigt att behöva "småskvätta" hela tiden. Lika bra att göra det ordentligt på en gång.

Så jag satte igång pumpen och gick sedan och satte mig i bilen för att lyssna på radion, det skulle ju ta ett tag och jag hade ingen lust att stå ute och frysa..

Efter en liten stund kommer det en bil och ställer sig i kö bakom mig och efter honom ytterligare en.
Jag ser att gubben i andra bilen bakom mig går ur bilen och går mot min bil.. Och vet ni vad han säger?!

-Varför åker du inte fram???!
-Ja, svarade jag, är det okej med dig om jag tankar färdigt först?
-Du har ju redan gjort det, du har varit klar jättelänge!
-Eh... Nej, det ser du väl att jag inte är???
-Jo, det är du, fortsätter gubben.
-Men snälla du, tror du att jag skulle sitta här för nöjes skull om det var så att jag hade tankat färdigt?
-En del skriver ju i sina böcker hur mycket de har tankat och så.
-Fast den kategorin tillhör inte jag och när jag har tankat färdigt, DÅ åker jag.

Precis då slår bensinpumpen av.... Men ni ska inte tro att han ger sig, neeeej, jag har ju varit klar sååååå länge och det är konstigt att jag inte åker fram, så andra också får tanka! Jag går ut och stänger igen tanklocket. Vid det här laget var jag så irriterad på gubbfan, så jag hade lust att kasta ur mig att: "om du inte ser att jag håller på att tanka, om det är så att du har sån jävla taskig syn, så kanske du inte borde vara ute på vägarna över huvud taget!"

2 kommentarer: