torsdag 23 oktober 2008

Shoppingturné.


Vad härligt att den här veckan snart är till ända! Ledig helg och allt, ska bli himla skönt. Vi är bjudna på fest på lördag och letar febrilt efter barnvakt, men tyvärr ser det ut som att vi blir hemma.. Hade varit himla skoj att gå, så jag ska göra ett sista ryck vad gäller letandet i morgon.

I går kväll var vi från jobbet hembjudna till EvaBritt på middag. Det var trevligt, inte alltid man gör något en vanlig onsdagskväll. Var inte hemma förrän efter 23 någon gång och så sent hade jag inte räknat med att det skulle bli. Men har man trevligt så har man!
Somnade som en stock så fort jag la huvudet på kudden...

...och vaknade igen klockan 05.00 när Igges väckarklocka ringde... Hörde hur han "stökade" på nedervåningen en stund innan han kom upp och talade om att han skulle åka.

Jag tittar upp med ett halvt öga och ser att han har tagit på sig jeans och tröja - vanliga kläder alltså och undrar varför? Varför har han de där kläderna på sig när han ska ut och jobba????!

Det tar ett par sekunder innan jag kommer på det....

..Han ska ju inte jobba i dag! Det är ju i dag de ska åka på Elmia mässan i Jönköping!

Så han har varit borta hela dagen i dag och är fortfarande inte hemma. Räknar med att han kommer inom de närmsta två timmarna i alla fall.

Så jag och William har passat på att åka på "shoppingturné" när vi varit själva i dag. Först blev det ett stopp på K-Rauta där jag köpte virke till min stege som jag nu byggt i hop, lite vit färg på den så kommer det att bli kanon!

Andra stoppet blev på den gulblåa affären - just det - IKEA. Hade tänkt att ev köpa överdrag till stolarna i vardagsrummet. Men så blev det inte. Kom därifrån med 100 nya värmeljus i stället. Det är alltid bra att ha och nu i höstmörkret lär de gå åt.
Sen då... ICA, men mat måste man ju alltid ha, så det kanske inte behöver räknas med i "turnéplanen"?
Innan vi tillslut landade hemma så hann vi med ett stopp på fd Änglaboden i Irsta, köpte en jättesöt postpåse som kommer att bli perfekt att lägga julkorten i, tro det eller ej, men det är ju snart dags för det. Hua.
Och när jag ändå var inne i jultänket så passade jag på att köpa siffror att sätta på blockljus och ha det som adventsljusstake i stället för de tradionella.
Mötte upp Katri och Wilma i Irsta också och de passade också på att fynda lite fin-fina saker.

Sedan åkte vi hem till oss och åt kvällsmat. Ungarna busade och stojade så vi mammor blev alldeles slut.

Nu sover mitt vilddjur och jag ska gå ner och titta på Lyxfällan.. Kanske behövs efter dagens shoppande? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar