fredag 31 oktober 2008

Så kom den första snön...

"Vi ser det snöar, vi ser det snöar, det var väl roligt hurra!"
Vaknade vid 4-tiden i morse och såg att det kommit lite snö och lagt sig som ett täcke över min bil.. Kunde inte låta bli att undra vem som vann? Det är nämligen så att en kollega till mig och hennes pappa slagit vad om vem som skulle se den första snön.
William blev överlycklig när han vaknade och såg att det snöat i natt. I går kväll tjatade han ända tills han somnade och frågade om det snöade än.. Försökte förklara för honom att den här snön kommer säkert att försvinna i dag, för det brukar den första snön göra, men det ville han inte riktigt gå med på. Så han får väl vara glad och lycklig så länge det varar då! :-)
I helgen är det jobbhelg igen. Jag jobbar helg alldeles för ofta om jag får tycka något själv.. Men det får jag inte, det är bara att bita ihop, jobba och se glad ut. Men drömmen vore ju att få jobba måndag-fredag och kanske någon helg då och då. Inte varannan som det är nu...
...men som en jag känner brukar säga: "Det här är ingen jävla önskebrunn..." ..Tyvärr.. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar