tisdag 29 april 2008

Surt sa räven...

Jag blir riktigt förbannad när jag kommer till dagis och ser att det har varit en bunt snorungar där, antingen i går kväll, eller under natten och förstört halva gården. Det har ett tag setat en kätting och ett hänglås på grinden och jag har funderat varför. I morse fick jag svar på det, då en av personalen var ute och fotograferade skadegörelsen. Det användes för att låsa grindarna, så att "snorisarna" inte ska komma in med sina mopeder och köra sönder gräsmattor och sandlådor.

Fast, egentligen kanske jag inte borde vara förbannad. Jag kanske borde tycka synd om dem..?För att om det roligaste som finns att göra en måndag kväll, är att förstöra gården på en förskola, ja, då kan det inte finnas mycket att göra.



Igge har precis varit hemma och ätit lite middag, skulle precis åka i väg och jobba igen när jag hör att bilen stannar till på uppfarten. Snabba steg i trappen och en dörr som rycks upp: "ELLINOR, har du varit på något med bilen?!?!" Helt oförstående svarar jag nej, eftersom att jag inte har det. Går ut och tittar på bilen och då är det någon som kört på min bil!! Jättemycket lack som är avskavt bak på kofångar'n och repa längs hela vänstersidan. SUCK! Bara att beställa tid för omlackning igen då. Den där bilen för bara med sig elände. Det måste vila någon typ av förbannelse över den....



I morgon är det valborgsmässoafton i alla fall. Jag sluttar jobba kl 18.30 och då är det bara att åka raka spåret hem till en, förhoppningsvis, väntande grill. Har lagt kött i marinad i kväll, så att det ska bli riktigt gott till i morgon.



"Den som har planterat trädet får sällan smaka frukten."
ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar