tisdag 22 april 2008

I kväll är det "min" kväll!

Sakta men säkert närmar sig kl 21.00. I dag är dagen då absolut ingenting får störa mig just den tiden..
För just då så sitter jag bänkad i min soffa under en filt och tittar Desperate Housewives! -Det är tamejtusan det bästa programmet som har gått, någonsin! :-)

I dag fick jag sluta jobbet lite tidigare, så då passade jag på att åka ner på stan för att köpa skor till William. Alla de han har nu har börjat bli för små.. Så först sladdade jag in på skopunkten, där jag inte hittat något kul alls. Vidare till Dinsko. Samma sak där. Inget att ha. Ryns då? De brukar ju ha ganska fina skor? ..Men inte i dag. Och jag var ju bara tvungen att ha ett par nya åt honom, det finns inget värre än för små skor!
Så jag gick till Wedins. Hittade ett par som i alla fall var okej.. William tyckte att de var jättefina och ville hålla i dem hela vägen hem från dagis. Jag frågade honom om han tyckte att de var lika fina som mina nya skor och fick till svar: "Mamma, dina skor är inte fina... De är FULA!!" :-)

Väl hemma möttes vi av Magnus och Linda som varit ute på äventyr i dag. Och eftersom att de var i krokarna så tyckte jag att det passade bra att de stannade till för att äta lite.
De åkte för en liten stund sedan och jag hamnade inte helt otippat här!

Ska ta och "röja" lite och ringa till Katri och bestämma med henne om hur morgondagen ska läggas upp - Stockholm here we come! :-)


"Du vet att du håller på att bli gammal när ljusen i tårtan kostar mer än födelsedagstårtan."
källa: Bob Hope

1 kommentar: