lördag 16 maj 2009

Barnens dag - men utan barn med!

I dag var det dags för den årliga barnfestivalen här i stan. Mitt barn hade dock helt andra planer än vad jag hade, så jag fick åka in till stan by my self
(Han tyckte att det verkade mycket roligare att åka till Barkarby på maskinutställning, så där har han varit hela dagen med sin pappa, farfar och båda sina farbröder).
Och eftersom att "min" bil är på vift i dag så fick jag och "gröna faran" göra vägarna osäkra i dag.


Mötte upp Maria i punkt och det första som möter oss när vi kliver utanför dörrarna är en av räddningstjänstens bilar.


Tog oss ner till Vasaparken för att möta upp familjen Ruth/Suomela. Passade också på att leta reda på konstverket som Williams dagisavdelning har gjort dagen till ära.



Alla barn hade fått i uppgift att ta med sig ett återvinningsmaterial och det här är alltså resultatet.
-Fint va?

Tog oss upp till stan igen för den obligatoriska "prova sitta i polisbilen". Wilma tyckte att jag kunde hoppa fram och köra, så kunde hon sitta där bak! :-)


Och så klart var ju även ambulansen där.
Det blev inte en jättelång dag på stan, utan alldeles lagom. Åt en smörgås på Subway innan vi alla åkte åt varsitt håll. Jag stannade på Hälla, vet egentligen inte varför. Strosade runt där en stund och åkte sedan hem tomhänt.
Nu väntar jag bara på att familjen ska komma hem så att vi kan bestämma hur vi ska spendera kvällen.


2 kommentarer:

  1. Vart tog alla bilder på kontaplarna och brandmännen vägen ??
    Vilken slags bil de kör är helt oväsentligt..

    Monika

    SvaraRadera
  2. Tro mig Monika... Konstaplarna och brandmännen var inte mycket att hänga i julgranen. Så jag nöjde mig med bilder på fordonen! ;-)

    SvaraRadera