lördag 26 juli 2008

Tillbaka till verkligheten.

Efter några sköna dagar på Gotland är man nu tillbaka till verkligheten.

Började ledigheten med lite kalasande i lördags. Släkten är värst heter det ju, så de fick komma på ett eget kalas på dagen. Man vill ju inte skrämma bort kompisarna.. Nej då, men det är skönt att besöken kommer i lite "spridda skurar"

Framåt kvällningen tände vi grillarna och åt och njöt och bara hade det bra. Jag tror att vi var omkring 20 vuxna och en massa barn! Så himla trevligt hade jag och superfina presenter fick jag!
Barnen var superduktiga och kämpade och höll sig vakna halva natten!

I söndags var det städning och tvättande som stod på schemat. Och det var ungefär vad vi orkade med, så det var lagom.

I måndags fick vi "långväga" besök från Kolsva. C, T och P kom på besök. Vi har inte träffast på länge, sist tror jag var när T fyllde år i februari..
Käkade lite lunch, tittade på kossorna och kalvarna och fikade lite med dem innan de skulle åka hemåt igen.
Mamma och Johnnie kom hem till oss framåt kvällningen. Vi blev bjuda på grillade hamburgare hemma hos Sanna och Mattias och det var supertrevligt. Sen var det bara att börja packa väskorna och göra i ordning matsäck som skulle med till frukost.

För tidigt på tisdag morgon var det dags att sätta sig i bilen och åka till Nynäshamn, där färjan som skulle ta oss över till Gotland väntade.

Vad för äventyr vi har varit med om där, det kan jag skriva om en annan dag. Har tagit massor med bilder, så många att minneskortet i kameran blev fullt! Så några ska jag väl dela med mig av här hade jag tänkt.

(För nu är det lika bra att jag slutar skriva, innan Fia hinner tröttna! ;-) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar