söndag 25 oktober 2009

Sköna helg.

Svisch sa det så var även denna helgen förbi. Vi har ju i dag kvar iofs, men ändå.

I fredags hade vi hela gänget här på "pajknytis". Vi åt och åt och åt. Att inte magen sprack är nästan ett under. Gott var det och trevligt hade vi i alla fall!

I går packade vi in oss i bilen och styrde kosan mot Eskilstuna vattenpalats. Hade med oss Mattias och Wilma också. En heldag på badet skulle det bli. För vissa visade det sig när vi kom fram. Jag hade inga ombyteskläder med mig, eftersom jag inte skulle bada, utan bara följa med in och titta på de andra. Filip är jättetorr i huden och jag tror inte att det är nån höjdare att låta honom bada i klorvatten då.
Och då var det stopp. Inget ombyte = inget inträde på badet. Striktare klädregler än på krogen minsann. Så jag och Filip gick några varv på stan och fönstershoppade istället tills de andra badat färdigt. Det gick ju det med, men det var inte vad vi hade planerat. Åt en sen lunch/tidig middag på Tuna Park innan vi begav oss hemåt igen.

I dag har vi inte hunnit med så mycket än. Jag och William har krattat ihop alla löv på gården och nu är han och grannens dotter ute och hoppar i högen. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar