torsdag 29 oktober 2009

0188432200

Detta är ett telefonnummer som jag har in min lista över missade samtal. Det ringer så mycket konstigt folk (läs försäljare) till mig nu för tiden att jag inte ens bryr mig om att svara när det är ett nummer som jag inte känner igen. Men jag fick ändå för mig att jag skulle googla några av de missade samtalen (för som ni borde veta vid det här laget, så är jag ju ganska nyfiken ändå, även om jag inte vill prata med en massa försäljare..) och vad visar sig om det här nr:et då?

Jo, nämligen att det verkar vara ett sån't här "lurendrejarnummer" som man absolut inte ska ringa upp. Om man inte har en massa pengar liggandes som man inte vet vad man ska använda dem till, vill säga.

4 kommentarer:

  1. Mmmm... Jag vet ett pucko som gjorde de..=)

    SvaraRadera
  2. Samma gäller 0850-553005. Svara INTE! har råkat ut för samma som dej o svarar heller inte av samma anledning och bestämde mig för o googla numret ( är med i en agentur i stlm, kanske var det nån som ville ha tag på mig? tänkte jag) men inget av numrena e listade. Står endast på typ 83653 blogginlägg osv att man ska akta sig för dessa nummer då de dras skitmycket pengar från ens kort.Jag har abbonemang så de kan dra hur mkt som helst..
    Iaf.
    VARNING 0850-553005 VARNING

    SvaraRadera
  3. nr 0188432200 ringde mig imorse, tur att jag sov och missade samtalet. tack för upplysningen!

    SvaraRadera