lördag 10 oktober 2009

1177

Då var snart den här dagen gjord också då. Tiden har gått fort i dag må jag säga, men än är inte det roliga slut.

I kväll ska vi nämligen på kalas hos grannen då deras son fyller 7 år i morgon, så det blir kalasande hela kvällen skulle jag tro! Ska bara stanna på apoteket på vägen hem (ibland undrar jag om jag är deras största kund?!) och köpa med mig en kompress hem.

Filip är så röd under halsen eftersom det blir så tätt med hans gulliga, mulliga babyhull. Nu har det t om börjat vätska, så jag tyckte att det var lika bra att ringa till sjukvårdsupplysningen, eller 1177 som det heter nu för tiden och rådfråga dem. Jag fick prata med en jättetrevlig sjuksköterska som talade om hur vi skulle bete oss för att få det bra så fort som möjligt.
Tvätta med olja, lufttorka och sedan smörja med fet salva var det bästa man kunde göra. För att undvika så mycket hud mot hud så tänker jag sätta på en kompress också. Så så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar