måndag 22 december 2008

Uppe med tuppen.


Vad är det med mig??? I dag när jag KAN och FÅR sova på morgonen, så vaknar jag tidigt och kan för allt i världen inte somna om.. Jag börjar ju inte jobba förän 09:45 i dag och eftersom att William inte är hemma har jag ju bara mig själv att bry mig om och hade kunnat sova så pass att jag bara behövde gå upp, klä på mig och borsta tänderna innan jag åker..

..Men nej.. Här sitter jag nu..

Vi kommer att ha tokmycket att göra på jobbet i dag. Allt kallt till julbordet ska göras i ordning, det vill säga bl a: mimosasallad, rödbetssallad, gravlaxsås, skinka ska läggas upp, laxen likaså. Äggen kan jag nog inte koka förän i morgon, men janssonsfrestelse ska förberedas i dag också..
-Så nu vet ni, alla ni som är lediga och ligger på latsidan hemma! :-)

Igge ska i väg på julbord med jobbet i kväll, så jag blir helt solo. Eller, det blir jag ju inte.. Har frågat Maria lite snällt om hon inte vill komma hit och mysa med mig. De måste ju få sina julklappar nu innan jul.

Appropå julklapp så fick jag en i går. En digital systemkamera! Hur bra som helst! Så nu kanske jag kan se till att ta lite roligare bilder att dela av mig med här på bloggen!

Passar på att önska alla en riktig GOD JUL, för om jag känner mig själv så finns det risk för att det inte blir några fler blogginlägg förän till juldagen. Har fullt upp den här veckan och den enda dagen jag är ledig från jobbet är just juldagen.

2 kommentarer:

  1. god jul kusin vitamin! hoppas ni får en fin julafton. hälsa alla. kram kram

    SvaraRadera
  2. Wow! Va kul med kameran! Vi (och kameran?)ses på julafton!!! Kraaam...

    SvaraRadera