söndag 7 december 2008

Skyltsöndag.


I går var vi i väg på julmarknad i Nykvarn och jag måste säga att jag blev grymt besviken på den. Trodde att det skulle vara mycket bättre.. Mycket krimskrams och sura tanter som stod i regnet och frös.

Vi hade sällskap av Magda, Tomas och Sofia och tillsammans med dem bestämde vi oss ganska fort för att vi skulle åka i väg och äta lunch någonstans i stället. Hummelsta blev målet. Men när vi kom dit var det så mycket folk där att vi hade fått vänta länge på att få någonstans att sitta. Så i stället åkte vi vidare mot Enköping och hamnade på en restaurang som hette Sarajevo.

Med mat i magen åkte vi sedan tillbaka mot Västerås och Nisses. Hittade en fin "gran" som numera står fint på Williams hylla och lyser, i sällskap med det fina pepparkakshuset han pyntade i fredagskväll.

Lördagskvällen spenderades sen i Färna med god mat och trevligt sällskap. Kom hem på tok försent egentligen, eftersom att vi planerat att gå upp ganska tidigt i dag..

...Det gjorde vi inte... I alla fall inte jag och William. Vet inte när Igge vaknade, men jag och William slog upp ögonen vid 09.30 tiden i alla fall.

Fixade i ordning ljusen i adventsgranen innan vi gjorde i ordning oss själva och styrde kosan mot Surahammar.

Här är vi nu. Ska precis äta lite mat och sedan bege oss ut på skyltsöndagen. Jag hoppas att Gåvan finns med på något hörn, de har ju så himla fina saker.

Trevlig 2:a advent!

2 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig helg! =)
    Du, hur fixar man så man får dit när bloggarna man länkat till har blivit uppdaterade? Vill oxå ha.. :)

    SvaraRadera
  2. Hej gumman. Hoppas du mår bra. Vi va där för ett par år sedan,o det enda som va bra den gången va nog varmkorven tror jag...Jag tyckte nog att det mesta man kunde köpa då var förbannat dyrt så vi åkte oxå därifrån ganska snabbt... Tur att ni hittade ett bra lunch ställe då så ni fick lite mat i magen. LOVE puss hej

    SvaraRadera