onsdag 9 september 2009

Har du sett Herr Kantarell?

När vi kom hem från dagis i dag så tog jag med mig båda barnen och gick ut i skogen med dem en stund. Tanken var att vi skulle leta reda på lite kantareller att överraska pappan med. Vi hittade några stycken ganska så fort, men sen sa det stopp.. M hade tydligen redan varit på "mitt" svampställe och gjort rent hus där fick jag höra när vi kom hem. Men vad gjorde det? Ingenting. Vi hade ett par härliga timmar i skogen ändå! Plockade lite lingon, tittade på olika kryp, gissade djurbajset och pratade om ditten och datten.
Det mina vänner, kallar jag för kvalitetstid!

1 kommentar:

  1. Visst ärdethärligt med barn som tycker om att vara i skogen! I dag var jag, genom mitt arbete, ute med barn i skogen och ett barn utbrister "Fy vad illa det luktar!"
    Det luktar ju gott! det luktar skog säger jag.
    Nej fy! säger den lille

    SvaraRadera