fredag 18 september 2009

Dagens goda gärning!

Dagens goda gärning!


Jag vet inte vad det är med mig och djur som rymmer, men nåt måste det vara. Jag lyckas ofta stöta på djur som rymt från sina ägare. För det mesta är det hundar som behöver hitta hem, men i dag fick jag leda hem ett lite mer "udda" djur, nämligen en shettis som stod mitt på vägen i godan ro när jag kom körande. Så jag fick helt enkelt leda hem den till stallet som jag misstänkte att den bodde i, leta reda på tavlan jag vet brukar finnas i de flesta stall och ringa första bästa nummer jag hittade. Bingo direkt! Numret gick nämligen till stallets och tillika shettisens ägare. Hon befann sig på jobbet flera mil hemifrån, men blev glad och tacksam över att jag tagit mig tid att hjälpa hennes lilla rymling hem igen.

Det måste man väl ändå få kalla dagens goda gärning?

3 kommentarer: