fredag 5 september 2008

Romantisk middag för två.

I går var dagen då min älskade unge fyllde 4 år. Han slog upp ögonen och sa: "Mamma.. Jag fyller ju år i dag!"

Efter paketöppnande och frukost gjorde vi oss i ordning för en dag på Busborgen. Vi hade sällskap av Sofia, Wilma, Mathias och Maria.
Mycket lek och bus blev det. Vi var där tidigt, så det var inte alls mycket folk som hunnit dit än - skönt!
Mat och fika blev det också innan vi styrde hemmåt.

Stannade på Maxi på vägen hem för att handla det som skulle med till kalasandet på dagis i morse.

Lagom till middagen i går kväll tittade Katri och Wilma förbi. Med sig hade de ett JÄTTE paket med en radiostyrd helikopter i.
Jag undrar vem som gillade den presenten mest, pappan eller sonen? -Det är nog dött lopp!

I kväll är Katri och Mathias ute och äter romantisk middag för två, de fick det i gemensam 25-års present av oss när de fyllde. I presenten ingick det även barnpassning, så i natt sover Wilma kvar hemma hos oss. Passar ju perfekt, eftersom att vi ska ha kalas i morgon och de ändå skulle hit då.
Mathias har planerat och donat och grejat, för att överraska Katri med en middag i kväll! Hur gulligt är inte det då?
Hoppas att de har det trevligt och njuter av varandras sällskap, samt att de passar på att sova ut i morgon.
Men jag vet ju hur det brukar vara, när man kan och får sova, då vaknar man supertidigt... Jaja, de behöver inte gå upp i alla fall, utan kan ligga i sängen och dra hur länge de vill. Nästan i alla fall. Haha.

Nu i kväll har jag bakat en massa smaskens att bjuda på i morgon. Ska ta mig i kragen och städa lite nu också, innan I kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar