söndag 1 juni 2008

Veckan i kort.

Ojdå, nästan en hel vecka har gått sedan jag bloggade sist...

Den här veckan har mest inneburit jobb för mig.

Jag var ledig i torsdags och eftersom Sofia skulle komma och hälsa på, på dagis då (och inte i måndags) så fick William gå en liten stund.

Jag passade på att åka hem till pappa för att hälsa på. Men tro inte att det blev någon "vila" där inte. Nej, då. Han satte mig i arbete nästan direkt när jag klev innanför dörren. Iofs så erbjöd jag mig ju själv att putsa hans fönster, fast jag hade kanske inte tänkt göra det på en gång i torsdags. Jaja, jag han klart med alla utom de i vardagsrummet, så de tänkte jag ev ta på tisdag.

Maria ringde i veckan och frågade om hon kunde få ta med sig William till Köping i fredags på "Köpingsyran". Så hon hämtade honom på dagis och jag följde med en kollega hem och hjälpte henne att flyttstäda hennes två förråd. Det gick supersmidigt! Jag tror att vi var klara på ca 2 timmar.
Maria och William var redan hemma när jag kom hem. Han var vaken ett tag och hjälpte till att tvätta både Marias och min bil innan han gick och la sig.

Sedan stod vi där i mörkret, jag och Maria. Och vaxade hennes bil... Inte det lättaste vill jag lova. Men jag tror att resultatet blev bra ändå.
Bilen ska säljas och killen som tittat på den i dag tyckte att den var fin och att färgen fortfarande var fin på den. Tacka f-n för det, som vi vaxade och hade oss. (Bilen är egentligen ganska matt..)
Donade och grejjade lite sen innan Maria åkte hem och jag gick och la mig.

I går kväll var mamma och Johnnie här och åt lite mat och vi fick äntligen boka Gotlands resan. Så den 22/7 åker vi i väg. Det ska bli kul och jag ser fram emot det jättemycket.

Och i dag har vi varit på 30-års kalas efter jobbet. Sanna fyller år och firade med öppet hus. God smörgåstårta och gräddtårta fick vi. Och ett kalasbra väder! Kunde inte bli bättre.

Nu ska jag fortsätta att tvätta färdigt fönstren på övervåningen och kanske ta ett varv med "snabeldraken" också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar