söndag 29 juni 2008

Helgen som gick.

Är man fjortis om man gärna dricker cider i stället för vin, tycker att EMD är bra och har en signerad skiva med "Idol-Ola"?
-Det var den stora frågan på jobbet i helgen.
Vaknade i går morse och var tvärförkyld, min näsa vill inte sluta rinna och det börjar bli ganska drygt nu.
Jag har jobbat hela helgen, men även hunnit med en del annat.
William spenderade en del av sin lördag på Busborgen tillsammans med Maria och hennes systerdotter Anna. De hade haft jättekul där och busat en del innan de åkt ut till Hässlö och tittat på Camilla som hoppade fallskärm. Hur coolt är inte det?! Jag kan ju bara tänka mig, men de måste vara en himla häftig upplevelse. Åtminstone när man står säkert på marken igen. ;-)
Jag åkte ut till Erikslund en sväng när jag slutat jobba. Kikade runt lite där, det är lika bra att passa på när tid ges för att strosa. Maria brukar inte ha bråttom hem när hon hittar på bus med William, även fast man ringer och efterlyser henne hundraelva gånger. Jag brukar få till svar att de kommer när de kommer. Ta det lugnt du.
Bjöd över Williams farmor och farfar på middag i går. Så vi grillade. Ett tag trodde jag att vi var tvugna att ge upp grillningen. På Erikslund stod regnet som spön i backen, men hemma på Geddeholm hade det knappt kommit en droppe. Knasigt. Eller, tur för oss.
Spelade lite fotboll mellan mat och fika. När farmor och farfar åkt hem så kom grannens grabb över och ville vara med och spela han också.
I morse när jag vaknade var jag så trött. Trodde inte att det var sant att klockan ringde så tidigt. Men det var det ju. Jag öppnade ju i dag. Hade tänkt att jag skulle sova en liten stund när jag kom hem, men så blev det inte.
I stället kom min familj och hämtade mig på jobbet när jag slutade och så åkte vi upp till Fagersta och hälsade på Igges mormor, Anna. Vi åkte och fikade med henne på Hembygdsgården. Jag har aldrig varit där förut så det var kul att se lite nytt. Det var supermysigt där.
Stannade hos mamma och Johnnie på vägen hem och åt mat och umgicks med dem ett tag. Tiden gick så fort och helt plötsligt var klockan strax över 21!! Så då hoppade vi in i bilen och åkte hem. Och där är vi nu.. Igge tittar på fotbollsfinalen och jag surfar runt på lite inredningssidor.

William och Anna på Busborgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar