fredag 6 juni 2008

Sveriges nationaldag

Det har blivit lite glest mellan bloggningarna nu, vet inte riktigt vad jag ska skylla det på? Det fina vädret kanske! ;-)

I måndags var jag på utvecklingssamtal på dagis. Det gick bra. William är duktig och hänger med på det mesta. Det han behövde "träna" lite på var att sitta still i stora samlingar och inte pilla på allt annat runt omkring.
Sån är han och har alltid varit, han har svårt för att sitta still. Det finns otroligt mycket energi i den lilla kroppen vill jag lova!

I tisdags var jag och William lediga så då passade vi på att åka hem till pappa och hälsa på igen. Jag tvättade färdigt de fönster som jag inte hann i torsdags och sedan åkte vi ner på stan och åt lunch.

I onsdags jobbade jag igen. Hämtade William på dagis när jag slutat och skjutsade honom till Igge som var och jobbade strax utanför Tillberga. Sedan var det bara att skynda hem och duscha och byta om för en kväll med Samtrafikarna.
Vi möttes vid Elbakajen och åkte båt ut till Frösåker. Under bårfärden bjöds det på lite (mycket) smått och gott. Det är farligt när det står snacks framme på bordet, mitt under näsan på en, för då är det ju så svårt att låta bli..
Framme på Frösåker väntade en grillbuffé och öl och vin för de som ville ha det. Själv körde jag ju och höll mig till coca-cola! ;-)
En mycket trevlig kväll med strålande väder och trevligt sällskap.

I går gjorde vi inte så mycket efter jobb och dagis. Var ute i sommarvädret och njöt. Sofia kom och lekte en stund innan det var dags för middag.
Tog mig i kragen och tog en kvälls promenad, var inte ett dugg sugen egentligen, men som vanligt så är det ju så skönt bara man kommer ut och börjar gå.

Och i dag då.. Sveriges nationaldag.

I dag jobbar jag på samtrafik. Slutar kl 17 och då ska jag åka och handla lite. Jag har bjudit hem Maria och hennes systerdotter Anna på grillning i kväll.
Det är så kul, William och Anna har inte träffats så många gånger, men de verkar gilla varandra supermycket.
Ibland brukar han fråga om inte hon kan komma och leka med honom på Busborgen eller så. Och vore det inte så att de bodde i Stockholm så hade det säkert gått bra, men nu är det ju som sagt var en bit att åka.. Så i kväll blir det nog mycket lek och bus och säkert en vända och titta på kalvarna också (det brukar bli det! :-))

I morgon fyller Igges minsta lillebror 18 år, så då blir det firande i Färna. Det ska bli kul! Hoppas att det är lika fint väder som det varit i veckan. Så vi kan sitta ute i solen och njuta!

"Man hinner med nästan hur mycket som helst, bara man inte gör sig någon brådska"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar