tisdag 17 juni 2008

Hopp och studs!

Jösses vad dålig jag är på att blogga. Men jag har varken haft tid eller lust att göra det, känns det som. Men den som väntar på något gott heter det ju! ;-)

Till att börja med: GRATTIS KATRI TILL KÖRKORTET! Jag gör i ordning ett rum i källaren som du och Wilma kan bo i i sommar. (Eller, det kanske räcker om jag gör i ordning ett par solstolar och fixar poolen till kidsen? Haha)

Hela förra veckan innebar jobb för min del. Måndag till måndag. I dag är första dagen jag är ledig. Och det är rikitigt skönt och välbehövligt. Jag är helt slut kan jag väl ärligt säga.
I dag har vi inte gjort många knop, jag och William. Men det är väl så det ska vara när man är ledig? ;-)

I helgen var vi på 2-års kalas. Lilltjejen Wilma fyllde två år i lördags och det firades med fika, korvgrillning och en massa hoppande på studsmattan som hon fått av farmor i present. Vilken lycka!
Det kändes som att jag satt ute mest hela kvällen och höll koll på barn som hoppade och lekte på tomten. Hade gott sällskap av Katri och Tessan också.
(Undrar om det var vi som var minst intresserade av fotbollen? Haha. Nädå, det hade varit kul att se matchen, men jag vet att kidsen hade tusen gånger roligare ute på studsmattan, än vad jag hade haft om jag fått se matchen.. Så mig gör det inget att jag missade den.)

Nu ska jag vika in tvätten och sedan gå ut och pyssla i min trädgård. Kanske åker i väg en sväng på eftermiddagen. Katri har fått nys om en slags "loppis" som tydligen ska vara bra. Det är alltid kul att titta på gamalt "skit". Ibland kan man ju göra riktiga fynd. (Min gamla singer symaskin för 50:- till exempel!!)

2 kommentarer:

  1. Hello baby!
    Vi vet inte heller vad vi ska hitta på på midsommar. Ev ska vi ut med Henriks mamma o pappan på sjön...men det är inget vi absolut bestämt...
    Vi får väl grilla i juli annars...herre gud, sommaren är låååång! Även fast man i slutet av sommaren alltid undrara var den tog vägen.. *ler*
    Ska ni åka på nån semester då? Ingemar kanske inte har så mycket ledigt?.. Henrik har fullt upp as usual...Men 3 dagar i juli bär det av till Finland...Hmmm 3 dar!! Kanske en sväng med husvagnen oxå, man bara kanske... LOVE AND MISS YOU! MMMMMMMMPUSS *SMACK*

    SvaraRadera
  2. Heeeej, hoppas du fyndat nåt på loppis nudå! =) Kul att du bloggar! Vi ses!

    kram Camilla

    http://cdn.bloggspace.se/

    SvaraRadera