torsdag 7 april 2011

Lilla tussilago, lilla tussilull...

Nu när jag skulle åka och hämta barnen från dagis och skola fick jag syn på ett säkert vårtecken - tussilago i dikeskanten! Det är de första jag ser för i år, härligt!

I övrigt blåser det storm utanför fönstret, tur att det är någorlunda varmt i alla fall, annars hade man väl frusit ihjäl vid det här laget skulle jag tro. Och apropå fönster, igen, så googlade jag maskinen igår, det verkade som att folk som provat den tyckte att den var så bra, om inte till och med bättre, som de ger sken av i reklamen. Så, en tripp till Bauhaus i helgen kanske?!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med Tussisar!
    Appropå maskinen titta och testa, sen får du berätta om det är nå´t att ha.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tvättar den fönstrena åt en...???^^ Det tycker jag vore ultimatum..mums/Svärmor

    SvaraRadera
  3. Var ut runt berget här hemma igår kväll. Gissa vem som stod i backen med kjolen utbredd? Jo, blåsippan. Jag blir alltid lika glad när man kan ta på 1:a blåsippan. Det känns liksom i hjärtat. Nu är det nog vår!!! Yippie..Vi är lyckligt lottade som får uppleva det..

    SvaraRadera