lördag 16 april 2011

Helg jobb.

Jag gillar inte att jobba helger egentligen, i alla fall inte så ofta som jag gör. Men det är bara att bita i det sura äpplet och vara glad att jag har ett jobb att gå till.

Men jag har kommit på att det faktiskt är ganska skönt att jobba själv ändå. Jag får göra på "mitt sätt" utan att någon ska tycka annorlunda. Jag får göra saker i den ordning jag tycker passar mig. Jag får göra som jag vill helt enkelt (ja, inom ramarna vill säga..) och det är ju helt okej.

Hektiskt är det (vilket kanske inte är helt konstigt, vi har minst lika mycket att göra på helgen, men på 1 man (i det här fallet, kvinna), istället för 3.) och på söndag kvällen somnar jag garanterat ovaggat.
Men jag försöker ändå se fördelarna med det hela!

1 kommentar:

  1. Visst kan det suga ibland men det finns minst 1 bra sak med allt och det måste man ibland söka. Men finner gör man//svärmor

    SvaraRadera