tisdag 23 mars 2010

Havsvidden.

Havsvidden var helt otroligt fint! Det ligger mitt ute i ingenstans med endast skogen och havet som granne. Där kan man verkligen känna lugnet. Är man ute efter att åka och vila upp sig så är det ett ställe jag kan rekommendera!

Vi kom dit, checkade in, tog oss till rummet för att sen bege oss direkt ner till badhuset, som kanske var lite väl litet. Mindre än vad jag hade räknat med i alla fall. Slog oss ner i utomhusbubblet och njöt med lite drickbart i handen och med sällskap av solen som var på väg ner.

Sen blev det dags för middag. 2-rätters trodde vi. Men icke. In kommer nämligen;

Till förrätt:
Skaldjurssoppa med halstrad laxterrin

Varmrätt:
Ryggbiff av nöt, rödkål, vitlökssmör, sky och smördegspotatis

Dessert:
Hasselnötsbrülée med choklad- och blodapelsinsorbet

Dessutom blev vi serverade en grapefruktsorbet innan desserten!

Jag fick lite ångest när jag fick höra att det skulle bli skaldjurssoppa till förrätt, eftersom det är något jag inte äter.. Men... Det var bara att bita ihop och äta upp :-) Och jag kände mig faktiskt lite stolt över mig själv att jag klarade av det. Hahaha!

Mer än mätta och belåtna tog vi oss till rummet igen och båda somnade ovaggat! Vaknade något så när pigga och utvilade och då väntade frukostbuffén uppdukad i restaurangen. Med tanke på allt vi åt på lördagkvällen så hade det knappt varit nödvändigt med frukost. Men hotellfrukost är alltid hotellfrukost! Gott!

Så kort och gott kan man egentligen säga att helgen för vår del gick ut på att göra ingenting och äta god mat. Helt perfekt!

Tack Katri & Mathias, Maria & Sammy och Robert för en toppenpresent!


1 kommentar:

  1. Ååh va myyysigt! :) Undrar om det inte är där jag o killens familj var förrförra sommaren.. vi bodde inte där tyvärr.. utan vi åkte bara dit o tittade...ååh dit vill jag igen :D

    SvaraRadera