torsdag 30 juli 2009

I dag är Filip 3 veckor "gammal"!

I dag har vi haft besök av A & R och deras lilla dotra. Filip är precis 2 veckor äldre än L, men himmel och pannkaka vad stor han är i jämförelse med henne ;-)

Apropå det så var vi till BVC i dag igen för "invägning". Han har ökat rejält i vikt, närmare bestämt hela 630 g på en vecka! Så numer väger lillprinsen 4980 g.

I går hade vi tänkt att vi bara skulle vara hemma och fixa och dona ute så att det blir klart någon gång. Men så blev det inte. Jag ringde till optikern för att höra om de hade nån tid för synundersökning de närmsta dagarna, men jag fick komma på en gång! Så det blev bråttom att kasta i oss lite mat och sedan åka i väg. Medans jag var hos optikern så åkte familjen till gammelfarmor och gammelfarfar och hälsade på.

Jag hade fått liiiite sämre syn, men inte alls så mycket som jag trodde. Så förmodligen så är det bara så att linserna jag har nu har setat i en aning för länge. Och glasögonen... Well, gissar på att de bara blivit repiga efter allt slit och släng de varit med om. Skulle i alla fall prova nån ny sorts "superlins" som kom ny nu i våras. Och så beställdes det 2 par nya glasögon. Nu är det bara att vänta på sms:et som ska tala om när det är dags för mig att hämta ut alltihopa!

2 kommentarer:

  1. Gratulera lillprinsen till de många veckorna :-)
    Spännande med nya glasisar! Har du ingen bild????

    SvaraRadera
  2. Nix, har ingen bild än.. Men när jag får hem dem så kan jag fixa det! ;-) Hoppas allt är bra med er?

    SvaraRadera