måndag 15 oktober 2012

Har du legitimation?

På lunchrasten idag var jag till macken som ligger på andra sidan gatan, jag tänkte se om jag hade fru Fortuna med mig idag, så jag köpte en trisslott. Fast eftersom jag först inte hittade mitt körkort höll jag på att bli utan. Svenska spel kräver att man visar legitimation och visst, det är väl okej. Men inte fasen ser jag ut att vara sjutton?! Nej, men legitimation skulle ändå visas. Min kollega, som är 6 år yngre, erbjöd sig att betala för mig, men det gick inte - då blir det langning.. Håhåjaja. Hittade tillslut körkortet och allt var frid och fröjd. Killen på macken höll med om att det var löjligt, men då han en gång tidigare fått en "varning" för att han inte frågat om leg så vågade han inget annat. "Det är lättare att köpa tobak om du är under 18 än att köpa en lott..."




Om det blev någon vinst? Jajamen! Tyvärr måste jag ändå gå till jobbet i morgon. De 60:- jag vann tar mig knappt hem från jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar