söndag 5 februari 2012

LCHF knäckebröd.


I onsdags var jag hem till en av mina kusiner på "inredningsparty".
Jag skulle vilja påstå att hon är ett proffs på det här med LCHF och eftersom jag är sugen på att prova på det, så tog jag tillfället i akt att fråga henne lite om det.
(De senaste veckorna har jag kört en variant på de hela - mindre kolhydrater än vanligt men inte helt nitiskt, riktigt smör, vispgrädde, grekisk yoghurt, ost osv)

Till fika fick vi LCHF morotskaka och LCHF blåbärsmuffins. Båda helt okej!
(för i ärlighetens namn så finns det väl inget som slår "riktigt" bakat fikabröd?!)

Jag fick även smaka på ett knäckebröd som hon hade bakat. Jag som älskar frön tyckte att det var supergott och jag tror att det blir ännu godare med bregott och ost på. Eller varför inte en skiva Brie?

Nu har jag i alla fall rört ihop de fröer som jag hade hemma i skafferiet och i ugnen står en plåt med knäckebröd på gräddning.



2 kommentarer:

  1. Kul att du testat knäckebrödet! Vad tyckte de andra i familjen om det då? Ses på lördag:) Kram

    SvaraRadera