tisdag 13 september 2011

Buzzadorkampanj - AntiLice

Alla ni som har barn på förskola och skola vet hur det är när hösten kommer. Och våren med för all del. Åtminstone är jag en av dem som "ber till högre makter" att vi ska slippa lössen!

I mitt 28-åriga liv så har jag haft löss en gång. William var bussig och tog med sig det hem från förskolan. Jag hittade bara en som tur var (det räckte för att jag skulle panika, är det något jag tycker är äckligt så är det löss...).


Nu har jag fått turen att buzza ett nytt lusmedel som heter AntiLice.
Det verkar vara ett bra medel, men jag hoppas ändå att jag slipper testa det!

På broschyrerna jag fått med i paketet kan man läsa följande

En behandling räcker

Kan användas från 6 månaders ålder.

Dödar lössen och deras ägg till 100 %
Ingen risk för restistensutveckling
Innehåller inga parfymer, alkoholer eller eteriska oljor
Neutral doft och vitfärgad lösning
Inte brandfarlig lösning


Jag fick 3 flaskor hemskickat, så om någon råkar ut för dess otrevliga små varelser så delar jag gärna med mig av en flaska (och hoppas på att jag slipper testa det själv!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar