tisdag 9 augusti 2011

Väskorna står redo i hallen, men är vi redo?

I hallen står tre väskor uppradade. I den ena ligger mina arbetskläder och i de andra två ligger det extrakläder till barnen. I kväll när vi går och lägger oss så måste vi ställa klockan. Även om det har hänt, så är det något jag inte gjort speciellt många gånger de senaste 7 veckorna. Sommarlovet är över för i år. Lite trist, samtidigt som det ska bli skönt att återgå till vardagens rutiner igen.

Vi har haft en fantastisk sommar och jag hoppas att den hänger i ett tag till, även om jag tror att hösten som kommer blir minst lika händelserik och spännande!
William börjar i skolan - bara en sån sak!


2 kommentarer:

  1. Tänk att hjärtegull är så stor att det är dags! Det kommer säkert att gå jättebra.Visst är det, precis som du säger, härligt med ledighet men vardagens lunk är ganska bra den med när man väl kommit in i den igen.
    Och visst är det sant, det om livet, att det är bäst att ta vara på de stunder och glädjeämnen som ges/finns! Livet kan ta nya vändningar, och det fort!
    Sköt om er! Kramisar

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte det var så länge sen som pappan i huset började skolan. Hujeda mej vad tiden rinner på!! Många små ljusglimtar har och är det i det liv man väljer att LEVA, eller hur. Kram

    SvaraRadera