tisdag 5 juli 2011

Vem pausade?

5 juli och kallt så in i bängen... Jag vill ha sol och värme, det räcker med en sisådär 22 grader. Nu är det bara grått, kallt och trist och jag undrar; vem pausade sommaren?

Iofs så finns det ju en del som man kan  roa sig med fast att det inte är toppenväder utanför fönstret. Hade jag haft en frys (yes, nu har den gått sönder också....) så hade jag bakat för fulla muggar nu inför helgens kalas. Men eftersom läget är som det är, så får jag nog bjuda på "köpefika" till helgen. Tänk att lilla Filip fyller 2 år redan...

Appropå att baka, jag är sugen på att baka biskvier och skulle vilja prova att göra med någon annan fyllning än choklad. Jag är sugen på att testa jordgubb, det borde väl vara något? Ska googla och se om jag kan hitta något recept som verkar bra.
Tips på andra goda fyllningar mottages tacksamt!

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får tag på en bra frys och kan fylla den med en masa goda bullar a la Ellinor. Pussa alla pojkar från oss..

    SvaraRadera
  2. Om man är snäll så får man köpa päronsmak till smörkrämen på Brynolf. Supergott!

    SvaraRadera