onsdag 13 juli 2011

Stockholm i mitt hjärta.

Nej, så är det ju inte riktigt. Jag har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli en "storstadstjej", det är hemma på landet jag trivs bäst!

Däremot åker jag gärna dit då och då. Och det jag skulle komma till är att vi just varit i Stockholm och haft några underbara dagar där.Vi har bl a hunnit med att äta glass i gamla stan och besöka både Grönan och Skansen och tanken var att vi skulle ha gått på allsången igår. Men efter att ha lyssnat på genrepen hela dagen beslutade vi oss för att dra oss hemåt vid 19-tiden, vi skulle ändå inte ha sett så mycket och barnen hade definitivt inte sett något alls. Och det var väl tur det, för tydligen var det publikrekort igår med 25000 personer som ville vara med och sjunga!
(Visste ni förresten att Måns delar ut mumsmums under repet? Han har verkligen tagit till sig sitt smeknamn...)

På vägen hem i dag stannade vi till på Gripsholms slott. Det känns som att vi riktigt har "turistat" de här dagarna.

Men nu är vi hemma igen, tvättmaskinen är i gång och diskmaskinen både ur och i plockad - ordningen återställd med andra ord!

Tack Ida och Robert för att vi fått komma och "våldgästa" er de här dagarna!

1 kommentar:

  1. Låter underbart. Blir sååååååå glad åt att ni har det bra och varandra allihopa...

    SvaraRadera