onsdag 18 maj 2011

Dagens goda gärning.

Nu har jag lämnat barn på skola och dagis och hunnit med att promenera en bra bit. På vägen tillbaka till jobbet så "hittade" jag en liten gullig tant i skogen. Hon hade parkerat rullatorn på cykelvägen och gått upp i skogen för att plocka lite Liljekonvaljer, men sen kom hon inte ner igen utan blev stående där. Min goda gärning för dagen fick bli att hjälpa henne att komma ner igen.

Nu ska jag svira om till arbetskläder och sedan är det jobba som gäller fram till i eftermiddag..

1 kommentar:

  1. åh lilla tanten. va snäll du är :) jag hjälpte en katt över vägen idag, stoppade bilar o hade mig. när katten kommit över vägen o jag kom upp på cykelbanan vart jag nästan påkörd av ett gäng cyklister...haha så går det när man inte tittar vart man går, jag kollade ju efter kissen...hmm :) smart kusin du har ;) kramkram

    SvaraRadera