måndag 2 augusti 2010

Vältränad.

I dag var jag till BM för att ta blodtrycket. Efter att hon kopplat på maskinen och talat om för mig att vi måste vara tysta medans maskinen mäter trycket, fortsatt och prata med mig, som inte törs annat än att sitta knäpptyst, under hela tiden maskinen gör jobbet, så tittade hon på displayen och konstaterar på sitt eget lilla vis att jag har bra blodtryck.

"Åh, perfekt blodtryck, vältränad! -Nähä, känns det inte som det?"

HALLÅ?! Jag har inte bara en, utan flera speglar hemma. Jag ser mig själv varje dag. Otränad som aldrig förr.

Å andra sidan så vet jag att hon ljuger. Det var nämligen samma BM som talade om för mig att Filip, han skulle minsann komma före utsatt datum. Jo, jag tackar. 11 dagar efter blev det ju.

Men trycket var bra. Vältränad eller inte!


E L L I N O R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar