tisdag 6 december 2011

Det är inte bara linsgryta som värmer.

En av kockarna på mitt jobb har blivit sjuk och vi har inte fått tag i vikarier som vi önskat, så idag har jag fått rycka in i köket och hjälpa till. Mitt ansvar fick bli att laga den vegetariska rätten och idag stog det linsgryta på menyn, inget jag brukar laga. Faktum är att jag aldrig lagat det tidigare. Men jag tänkte "jaja, det får bli som det blir. Det enda alternativet som finns är att de blir utan mat."

Och vet ni vad? Det blev riktigt bra! Jag fick t o m beröm av en av pedagogerna. Kanske kan kännas som en "skitsak", men för mig som "bara" är ett biträde så kändes det kul att höra och det värmde lite extra i hjärtat.
Jag tycker faktiskt att vi klarade hela dagen riktigt bra, för att vara en "nybörjar" kock och så jag!

I morgon står det potatis- och purjolökssoppa på menyn och det ska vi väl också lyckas svänga ihop? Om man nu kan svänga ihop 500 portioner...?

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat jäntunge!
    Vi, både du och vi som känner dig,vet ju att du är bra på både det ena och det andra. Men att du fick beröm från pedagogerna förstår jag känns extra roligt.
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Duktig du är!! Ge mig receptet vetja :) även på sopppan :)

    Kramar!

    SvaraRadera