tisdag 22 november 2011

Dumlekakor

När jag var och handlade här om dagen så hittade jag Dumle med pepparkakssmak. Spännande tyckte jag och plockade med mig en påse. Nu har jag använt dem till mina Dumlekakor, ska bli spännande att provsmaka sen och se om de smakar så "juligt" som jag tänkt mig!




Annars är ju vanliga Dumlekakor alltid en hit!

Du behöver:

200 g smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver

ca 25 dumlekolor

Blanda ihop alla ingredienser till en deg (jag kör med matberedaren, funkar finfint!) och rulla sedan till kulor och lägg dem i folieformar. Tryck i en Dumle och skjutsa in i ugnen (175 grader) i 10-15 min. Smarri!


3 kommentarer:

  1. Härligt ser det ut...;-)Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  2. Allt du bakar är en hit!

    SvaraRadera
  3. De är en hit! Det kan jag lova!

    kramisar

    SvaraRadera