tisdag 4 maj 2010

Regn? - Ja, tack. I alla fall i dag!

Det har varit fint väder hela dan i dag, men nu ser det ut som att det börjar dra ihop sig till regn. Det här får jag kanske inte säga egentligen, men det skulle på sätt och vis vara skönt om himlen öppnade sig och regnet vräkte ner, för då kommer nämligen Igge hem tidigare från jobbet. Jag vet ju att det går i perioder med hans jobb och just nu är vi inne i en period när vi knappt hinner heja på varandra känns det som. Natten till igår åkte han iväg vid 1 tiden. Vid 2 startade larmet på min bil.. Då var jag inte så kaxig kan jag säga och det tog ett tag innan jag kunde slappna av och somna om igen. Jag vet fortfarande inte vad det var som löste ut det, men det känns lite olustigt. Och även fast jag vet (även om han aldrig skulle erkänna det själv) att Igge är mer lättskrämd än mig, så hade det varit skönt att haft honom hemma då. Så, lite regn skulle kanske inte vara helt fel ändå! ;-)

2 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort på "våra hjärtegull"!!

    Larmet ja, det var väl nå't stort djur som var fram och kom åt bilen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja... Jag vet inte vad det var och lika bra är väl det kanske! :-)

    SvaraRadera