måndag 10 augusti 2009

"Det ska vara lite att ta i"

I går blev Filip en månad. Tiden bara springer i väg!
Vi var till Björnö och badade en stund i går. Ja, inte jag då, men de två stora pojkarna tog sig ett dopp i alla fall. Jag mådde "lite så där". Så när vi kom hem så gick jag faktiskt och la mig. Tänkte att jag skulle vila en liten stund, men med facit i hand så blev det en ganska lång stund.
I dag har vi hunnit med både det ena och det andra. William har varit och klippt sig så att han är snygg i håret när dagis börjar och framför allt när vi ska på kalas på onsdag. Lyckades övertala honom att inte ha någon färg i håret genom att lova att vi köper hem det istället. Den där färgen har nämligen en förmåga att hamna lite överallt har jag upptäckt. Ganska mycket av den i bilen på vägen hem... Så det fick bli färg hemma i stället.
Dessutom har vi hunnit med; att åka förbi jobbet och säga hej, luncha med Katri och Wilma och besök på BVC.
"Det ska vara lite att ta i" sa BVC "tanten" när jag la' Filip på vågen och hon tittade vad han vägde. Vikten landade nämligen på 5725 g och längden på 61 cm. Han är stor min lilla kille, men så länge han följer sina kurvor så är det inget konstigt med det.
Nu ska jag kila över till grannen och hämta hem mitt stora barn och mysa med honom en stund innan jag ska åka till stan. Igen.

2 kommentarer:

  1. Min baby är 150 och väger 45 kg... njut klämm och pussa för de växer fort alldeles för fort

    monken

    SvaraRadera
  2. Hi, hi! Han brås väl på släkten, stämmer rätt bra med O's siffror!

    SvaraRadera